fleurnaarafrika.reismee.nl

Het zit erop!

En dat was het dan… Mijn stage in Zuid-Afrika zit erop! Nu nog mijn producten inleveren op school en dan weet ik ook of ik mijn stage gehaald heb, spannend! Ook deze week was weer een week van veel afscheidsmomenten en feestjes.

Maandagavond gingen we Freke helpen bij haar afscheidsavond bij de crèche. Ik mocht de kindjes in de gaten houden bij het springkasteel. Voor het eerst had ik heel erg last van de taalbarrière. Deze kinderen konden namelijk geen woord Engels en ook waren ze even vergeten dat ze een paar oren hadden om te luisteren. Politieagentje was dus mijn tweede naam. Door hun enthousiasme liep het soms wat uit te hand en een kindje poepte van enthousiasme in haar luier.. Helaas was dit geen beste luier en zat een paar seconden later het hele springkussen vol. Altijd fijn.. Ik was natuurlijk de gelukkige die dat mocht gaan schoonmaken, heeerlijk!

Dinsdag was een rustig dagje en bestond weer uit diehard werken voor school. Ik wilde alles deze week afkrijgen zodat ik me daar geen zorgen meer om hoefde te maken. Dat is helaas niet gelukt haha. Maargoed, aankomende woensdag is mijn nieuwe deadline dus hopelijk lukt dat wel!

Woensdagmiddag hadden we ons afscheidsfeestje op Emil Weder. Samen met Maud en Vera was het nu echt tijd om afscheid te nemen van alle lieve mensen en leerlingen op school. Nadat Maud haar presentatie had gegeven was het aan ons nog de taak om iedereen te bedanken en een kleinigheidje uit te delen. Nog wat groepsfoto’s werden er gemaakt en daarna nog een hapje eten met z’n allen. ’s Avonds hadden we ons tweede afscheidsfeestje van de dag, maar nu bij 1854. Onze vaste stam-restaurant waar we heel wat uurtjes hebben doorgebracht. De eigenaar had speciaal voor ons een braai georganiseerd en wederom kreeg ik de eer om weer een speech te houden en de mensen daar te bedanken.

Donderdag gingen we vrolijk door met afscheid nemen. Nu stond de Nederlandse bakker op de planning. Ook hier hebben we wat uurtjes doorgebracht afgelopen half jaar en omdat we eigenlijk hun enige vaste gast zijn geweest, konden we het niet laten om daar nog één keertje te gaan lunchen met z’n allen.

Je zou denken dat er niet meer afscheidsfeestjes kunnen zijn, maar jawel we gaan rustig verder. Vrijdag hadden we jaarafsluiting van Child Welfare. Dit was ook meteen ons afscheidsfeestje dus ook hier weer allemaal speeches. We hadden lootjes getrokken en iedereen moest een kadootje voor de ander kopen. We gingen met z’n allen naar Kleinmond om daar aan het strand te gaan braaien. Dit was zo leuk! Een heel groot grasveld waar iedereen kan komen braaien. Na ons laatste afscheidsfeestje van de week was het tijd om door te gaan naar Kaapstad. Het allerlaatste weekend met de genaaltjes stond voor de boeg. Zo gek dat na al die weekenden dit gewoon de laatste is! Zaterdag gingen we naar de Sevens. Dit is een internationaal rugby-toernooi wat zeer geliefd is onder de mensen hier. Het gehele stadion, zo’n 55000, was afgeladen vol en de sfeer was echt geweldig! Ik heb m’n ogen uitgekeken en enorm genoten! ’s Avonds was het nog tijd voor een dansje om deze mooie dag goed af te sluiten.. En nu zijn we alweer terug in Genadendal. Na een kleine powernap net is het nu tijd om het huis op te ruimen, dingen af te ronden, dingen voor te bereiden en nog weer door te gaan met een nieuwe lading afscheidsfeestjes. Deze week vertrekt iedereen op reis. Vera en ik verlaten Genadendal pas aankomende zondag.

Fijne zondag!

Lieeefs.

P.s. Ik zal weinig tot geen internet hebben de aankomende weken, dus misschien moeten jullie even wachten op de volgende reisverslagen!

Reacties

Reacties

ilse Bongaerts

Fleur jullie hebben een geweldige tijd gehad in Genadendal en het zal zeker moeilijk zijn om afscheid te nemen van al die mooie bijzondere mensen die jullie hebben mogen leren kennen in dit mooie Zuid Afrika. Geniet samen met Vera en Sjoerd van de laatste weken en ik wens jullie nog heel veel plezier en stekte natuurlijk !
veeeel groetjes van Thijs, Robin ,Lynn en Ilse

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!