fleurnaarafrika.reismee.nl

de tijd vliegt, de reis begint, de auto crasht en ik sprong uit een vliegtuig!

Deze week een iets vervroegd reisverslag. Zondagavond zijn we namelijk al bij het Krugerpark! Waarschijnlijk ook een van de laatste reisverslagen want tijdens het reizen zal er weinig internet zijn. Dit was onze laatste week in Genadendal en die hebben we in stijl afgesloten. Het zou in eerste instantie een rustig weekje worden met afrondende dingen voor school. Maar ja we hadden eigenlijk nog een bucketlist en deze wilden we toch wel graag afwerken.

Maandag namen we alweer afscheid van de laatste genaaltjes. Alle studenten zijn nu op reis of naar huis en wij zijn met Jurio nog hier in Genadendal. Naast afscheid nemen bestond ons dagje verder uit veel voorbereidingen voor de reis en het afmaken van ons geliefde opdrachtje voor school. Deze opdracht komt ons ondertussen een beetje de neus uit en we stellen het iets te vaak uit om hem echt af te maken. Want nu is hij nog steeds niet af..

Daarnaast zijn we ook maar eens begonnen met opruimen van ons huisje, tas inpakken en alle foto’s, kaarten en tekeningen van de muur te halen. Het is wel een beetje gek, na een half jaar in ons knusse huisje gewoond te hebben nu weer alles van de muren te halen.

Gister hadden we nog één afsluitende activiteit op de planning staan voordat we op reis gaan. Namelijk SKYDIVEN! Mam, dit hadden we stiekem al heel lang gepland dus ik moest aardig mijn best doen om de hele tijd mijn mond te houden.. haha. We vertrokken ’s morgens om half negen en kwamen uiteindelijk om twee uur aan in Oudtshoorn. We hadden flink wat file en ongelukken onderweg dus het was een hele rit. Maar precies op tijd en ze stonden ons al op te wachten! Jurio en Vera mochten als eerste en ik moest nog een ronde wachten. Totaal zonder zenuwen mocht ik uiteindelijk ook en vond ik het eigenlijk wel heel leuk haha. Het moment dat ik me uit het vliegtuig moest laten vallen was zo vet! Je wordt er zowat uitgezogen door de snelheid van het vliegtuig en dan val je gewoon naar beneden! Gelukkig is alles tot op de seconde gefilmd en is het resultaat verbluffend mooi! Met van die wapperende wangen enz. Na zo’n tien minuten was ik weer veilig op de grond en konden we iedereen vertellen dat we nog leefden!

’s Avonds gingen we nog even een hapje eten bij Buffelsdrift. Dit was aan het water en aan de overkant liepen de giraffen, herten, bokken en nijlpaarden vrolijk rond. Wat een luxe.. Wel nog even een besefmomentje dat het contrast hier in Zuid-Afrika supersupergroot is.

Eenmaal terug naar huis kregen we nog te maken met een klein probleempje. De auto stopte met rijden.. Heel gek. Opeens gingen ook alle lampjes in het dashboard aan en rolde we zo naar de parkeerplek langs de weg. Er kwam een enorme benzinelucht vanaf. En inderdaad, de benzine droop eruit aan de onderkant. Wij de rental company bellen en hij vertelde ons dat we op straat maar iemand moesten zoeken met enige kennis over auto’s want het was gemakkelijk op te lossen, maar we mochten het NIET zelf doen. De benzineleiding was namelijk los gesprongen.. Zomaar.. Buiten op straat was natuurlijk niemand te bekennen en na wat mensen gevraagd te hebben zeiden ze dat we het beste naar het politiebureau konden lopen. Eenmaal daar was een hele aardige agent die ons wilde helpen. Hij had een collega gevraagd of die een nummer kon zoeken van een mechanic. Zo’n twee uur later duurde het ons wel wat lang en gingen we terug naar de auto. De man van de rental bleef ook maar bellen of het al gelukt was en op een gegeven moment zei hij, probeer het toch maar zelf.. Ik onder de auto gekropen en inderdaad het was vrij simpel. Een dopje op een staafje klikken en toen startte de auto weer. Toch maar wel nog even gewacht op de mechanic en hij heeft het nog even gecheckt! Een tijdje later waren we dan toch veilig weer in ons hostel!

Vanochtend zijn we nog even wezen kijken bij baby girafjes die zijn gered en die worden nu opgevangen bij een lodge. Omdat ze eigenlijk nog melk moeten krijgen worden ze nu drie keer per dag gevoerd met de fles. Helaas waren wij twee minuten te laat om te helpen voeren want ze hadden de fles net leeg toen wij aankwamen. Wel mochten we ze nog even knuffelen en met ze op de foto haha.

Daarna was het weer tijd voor een lange reis terug naar Genadendal. Vanavond dan toch echt die opdracht afmaken en verder met inpakken en opruimen. Morgen gaan we naar het vliegveld want dan komt Sjoerd aan! Zondagochtend vroeg vertrekt ons vliegtuig naar Johannesburg. Daar gaan we eerst vier dagen op safari in het Krugerpark en daarna door naar Swaziland en Blyde River Canyon! Dan zit de reis voor Sjoerd er helaas al op en vieren Vera en ik Oud & Nieuw in Kaapstad! 1 Januari vertrekken wij voor 17 dagen naar Namibië, Botswana en Zambia.

Iedereen een hele fijne kerst en alvast de beste wensen voor een mooi 2016!

Liefs Fleur