fleurnaarafrika.reismee.nl

Kerst in bikini, onderzoek de prullenbak in en een feestje op de 31e verdieping in Kaapstad!

En alweer is het zondag en is er weer een week voorbij in het mooie Genadendal! Het was weer een lekker weekje. Maandag begonnen we weer met een vergadering bij Child Welfare. Dit keer kwam ons afscheid ter sprake en de afsluiting met het team. Het einde van het jaar is voor iedereen in zicht.. We gaan een soort kerstfeestje vieren met een braai en we hebben lootjes getrokken! Gezellig! ’s Avonds hadden we een braai met alle projectmanagers van Genadendal. Dinsdag was een lekker rustig dagje en hebben we wat boodschappen gehaald want onze voorraad was meer dan op. Woensdag hadden we eindelijk na een paar weken een gesprek met de jongen die we al een tijdje spraken. Wegens verschillende omstandigheden liepen we elkaar vaak mis, maar was het heel fijn om hem nu toch nog te kunnen spreken. Zo kunnen we net nog voor de zomervakantie ons traject toch fatsoenlijk afsluiten. Hij gaf aan dat hij het heel fijn vond en heel veel van ons geleerd had.. Dat is altijd fijn om te horen en geeft toch wel wat voldoening! ’s Middags gingen we na stage naar Kleinmond voor onze kerstfotoshoot! Omdat het hier natuurlijk zomer is met Kerst en in Nederland niet, wilden we dit wel even zwart op wit vastleggen! Donderdag hadden we eindelijk de laatste interviews gehad voor ons onderzoek. Wat een gedoe was dat. Helaas kregen we ’s middags tijdens supervisie te horen, dat we het onderzoek helemaal verkeerd aangepakt hadden. Blijkbaar mag je hier niet zomaar onderzoek doen en moet je bij het Department of Education toestemming vragen en duizend andere formulieren invullen voordat je dat mag doen. Heel fijn dat ze ons dit van te voren ook vertellen… Dus officieel is ons onderzoek nu ongeldig en kan het de prullenbak in! Jeeeej.. Heel fijn. Hier moeten we nog maar even wat op bedenken, want we vinden het stiekem toch wel heel erg zonde van onze tijd die we erin gestoken hebben. Maargoed, dat overleven we ook wel weer. Gelukkig was het niet onze hoofdopdracht anders waren we nu dik de pineut geweest. Na deze tegenvaller was het wel weer tijd voor weekend en dat is altijd fijn! We vertrokken weer naar Kaapstad voor een sporttoernooi. Wij als studententeam waren natuurlijk supergoed en werden op het nippertje nog een na laatste! Prima plek al zeg ik t zo! We bakten er niks van met onze hockey en voetbalkunsten maar het was wel heel gezellig, dus dat maakte alles weer goed! ’s Avonds gingen we uit in een speciale club. Deze club zit op de 31e verdieping van het ABSA-gebouw midden in het centrum en je mag er ook alleen maar naar binnen als je als meisje ouder bent dan 21, geen capuchon aanhebt, hakken draagt en netjes gekleed ben. En als jongen moet je welgeteld 23 jaar zijn en natuurlijk ook netjes gekleed zijn. Het was een hele beleving om uberhaupt boven te komen en we werden in escortes begeleid naar boven. Heel bijzonder. Eenmaal boven hadden we uitzicht over heel Kaapstad en was het een superleuke club. We hebben de hele avond gedanst en toen de zon bijna opkwam en de club dichtging vonden we het wel weer tijd voor ons bedje. Vanochtend konden we helaas niet heel erg uitslapen want we moesten op tijd uitchecken. Gelukkig hadden we wel wat uurtjes kunnen maken dus waren we zo goed als half-fit. De regen was gelukkig ook weer verdwenen dus het was een prima dagje. We gingen nog even langs Table View voordat we weer naar Genadendal vertrokken. Hier kon je op het strand de tafelberg in zijn geheel zien op afstand. Supermooi om te zien! Het was een soort paradijsje en een goeie afsluiter van het weekend!