fleurnaarafrika.reismee.nl

Supriseparty voor Vera, Awarenessday en schoonmaaktijd!

Het was weer een mooie week. Terwijl ik op Facebook al veel foto’s met dikke jassen en truien voorbij zie komen, krijgen wij het steeds warmer en heb ik bruine enkels van de zon. We kunnen hier niet in korte broek of jurkje naar school, dat is tegen de regels. Dus we hebben vaak onze spijkerbroek aan maar dan een beetje opgerold. Die opgerolde spijkerbroek kun je al goed zien haha. Witte voeten, een stukje bruine enkel en dan weer witte benen.. Als we klaar zijn met stage moeten we daar toch maar wat aan gaan doen, want het ziet er ietwat gek uit.

De tentamenweken zijn begonnen op school, dus het was weer lekker druk voor de leraren en leerlingen. Vanaf nu gaan wij ook meer thuiswerken omdat de enige drie computers die ze daar op school hebben vaak bezet zijn. En wij moeten nu beginnen aan onze verslagen, overdrachtsrapporten en eindpresentaties.

Halverwege de week gingen ’s middags met Maud protestborden maken voor de Awarenessday op zaterdag. Nadat we twee uur lang heel creatief bezig waren geweest, besloten we om nog even naar de bakker te gaan voor een drankje en wat eten. Vera en Jurio besloten om niet mee te gaan en om naar Caledon te gaan voor boodschappen. Dit kwam mij heel goed uit want zo konden we bij de bakker nog even de plannen doornemen voor donderdag. Donderdag was Vera namelijk jarig en om haar toch een superleuke verjaardag te geven, had ik bedacht om een surpriseparty te organiseren. Met geweldige hulp van de fysiostudenten hadden we een supertof feestje georganiseerd. Vera had zelf bedacht dat we een pyjamaparty gingen houden, maar toen we na het eten naar huis gingen hadden we de smoes bedacht dat we nog even een taart moesten ophalen die Jurio speciaal voor haar had laten maken. Toen we bij de bakker aankwamen hadden zij een mooie smoes over puppies en vroegen ze of wij ze wilden zien! En natuurlijk wilde Vera dat, toen ze door de deur naar buiten liep, riepen Maud en ik ‘oooooh wat een lieve puppies’. Vera zag ze alleen nog niet dus ging druk op zoek. Op dat moment sprongen alle studenten (ook die uit Grabouw, die waren speciaal helemaal gekomen om mee te werken, superlief!) op achter de stoelen en banken. Vera wist niet wat der overkwam en was helemaal overdonderd haha. Na nog een speech van mij was het daarna tijd voor een goed feestje! Wat een topavond en ze had helemaal niks door!

Vrijdag was het tijd voor een lekker dagje naar het strand. Vera, Jurio en Maud gingen surfen en ik was hun fotograaf! Daarna nog heerlijk een boek gelezen op t strand en nog wat geshopt en gegeten. Dat eten was weer heerlijk en ook nog eens 50% korting, want het was vrijdag. Maud en ik hebben dus maar volop genoten van de heerlijke sushi! Voor ongeveer zes euro hebben we ons helemaal volgegeten…

Zaterdag hadden we eens een keertje iets anders dan een vakantiegevoel. We hadden namelijk gewoon stage. Het was Awarenessday. Om negen uur ’s morgens zouden we een protestmars lopen door het dorp met protestborden tegen alcohol en drugs. De kleinste kinderen liepen mee en dat was best heftig om te zien. De hele jonge kinderen zijn nu soms het voorbeeld voor hun ouders.. Bizar. Na de mars waren er nog wat gastsprekers en kregen alle deelnemers wat te eten. Het was heel bijzonder om mee te maken.. ’s Avonds hadden we nog een feestje bij de ‘jonge’ leraren. Zij hadden een feestje en hadden ons uitgenodigd. We waren ietwat benieuwd wat ons te wachten stond maar toen we er eenmaal waren was het superleuk. Ze waren superlief en hadden ook nog eens vet lekker eten voor ons gemaakt. We hebben de hele avond doorgebracht bij een kampvuurtje naast een rivier. Heerlijk vakantiegevoel.. Alweer, oeps, haha.

Vandaag is het schoonmaakdag en uitbrakdag. Ons huisje is echt een rotzooi en de vaat wordt steeds groter.. Dus we moeten ons maar weer eens flink kwaad maken en even goed poetsen! Dan kunnen we morgen weer fris onze nieuwe week beginnen!

Groetjes!