fleurnaarafrika.reismee.nl

Voorjaarsvakantie, verplicht vrij en nog 8 weken stage te gaan!

De eerste twee maanden in Zuid-Afrika zitten er alweer op! Nog acht weken stage en vijf weken vakantie! We zijn dus al over de helft met onze stage. Time flies… Maargoed we moeten nog even hard aan de bak. Voor school moeten we nog een beroepsproduct inleveren en deze wil ik het liefst zo snel mogelijk afhebben. Is namelijk niet mijn favoriete onderdeel van onze stage haha. Deze week was het hier voorjaarsvakantie! Dus de leerlingen waren allemaal vrij en wij moesten dus ook niet naar school. Met Child Welfare hadden we afgesproken dat we een Kinderprogram zouden draaien deze week zodat we wel wat stage-uren konden maken. Carmelita zou dit programma draaien en wij zouden haar ondersteunen. Vorige week vrijdag belde ze ons op om te vragen of wij de eerste twee dagen zelf konden doen, want zij was even vergeten dat ze twee dagen op cursus moest in Caledon. Prima, alles kan hier in Afrika, dus wij nemen het wel over! Maandagochtend om acht uur moesten we nog even langskomen zodat we de nodige materialen hadden om aan de slag te gaan. Eenmaal op de lagere school aangekomen komt de conciërge al lachend naar ons toe.. Kinderprogram in de vakantie? Nou geen kind dat gaat komen hoor.. Hmm, dit begon al goed. De vijftien kinderen die zouden komen, waren van te voren al wel uitgenodigd en hadden allemaal toegezegd dat ze zouden komen. Met het kleine beetje hoop wat we nog hadden, bleven we dus maar geduldig wachten. Een half uur later kwam er opeens een meisje het schoolplein op. Zij kwam voor het Kinderprogram! Yes, toch iemand.. Ze vertelde er wel gelijk bij dat de anderen tegen haar hadden gezegd dat ze niet gingen komen.. Nou mooi is dat! Het Kinderprogram zou officieel elke ochtend plaatsvinden deze week. Nadat we op dinsdag en woensdag helemaal geen opkomst hadden, hebben we maar besloten om het te cancelen. Zonde! Voor niets al die tijd in de voorbereiding gestoken. Maar Carmelita had bedacht dat we het misschien nog wel volgende week konden uitvoeren na school, omdat de kinderen dan al op school zijn. Hebben we het werk toch niet voor niets gedaan. Dus als het goed is, hebben we morgen nieuwe ronden nieuwe kansen en kunnen we alsnog het Kinderprogram draaien! Spannend! Omdat we donderdag dus opeens verplicht vrij hadden (hè, wat vervelend..) besloten Vera en ik te gaan werken aan ons onderzoek. Wel op een terrasje in Hermanus want het was heerlijk weer. Nadat we een tijdje gebrainstormd hadden en een nieuwe planning hadden gemaakt voor ons onderzoek besloten we nog even langs de zee te gaan zitten. Het walvissenseizoen is tenslotte bijna over, dus nu het nog kan willen we nog even wat walvissen spotten! En ook vandaag weer hebben we superveel mazzel. Opeens springt er een moeder walvis het water uit, maar haar baby springt mee! Superschattig en heel gaaf weer om te zien! Van walvissen krijg je nooit genoeg! Vrijdag hebben we thuis een dagje aan stage gewerkt en konden we nadat onze to-dolist hadden afgewerkt onze tas weer inpakken voor een weekendje Kaapstad! Zaterdagochtend vertrokken we lekker op tijd en gingen we richting de andere studenten die al een nachtje in Kaapstad waren. We besloten om ’s middags naar de Old Biscuit Mill te gaan. Een soort foodmarket waar je onwijs veel lekkere dingen kan kopen! Ze hadden hier zelfs glutenvrije chocoladetaart dus ik heb me even uitgeleefd! Toen iedereen uitgegeten was ging de helft weer terug naar het hostel, die moesten nog even een middagdutje doen. Ik ging met Vera, Anouk en Kiki nog even winkeltjes en marktjes afstruinen, heerijk. Ze hebben hier zoveel leuke Afrikaanse prulletjes waar je niks aan hebt haha. Die heb ik dit keer maar laten staan. We gingen met z’n allen doelgericht op pad. Efficiënt shoppen, ik had nog wat dingen op mijn lijstje staan die ik al een keer had gezien en echt wilde kopen.. Dus daar gingen we naar op jacht! Na een uurtje gesnuffeld te hebben gingen we allemaal met iets leuks naar huis! ’s Avonds nog lekker uiteten geweest en ook nog even op stap! Longstreet is de uitgaansstraat van Kaapstad en daar was het weer gezellig druk. Vanochtend heerlijk uitgeslapen en vervolgens lekker geluierd op het strand. Prima zondagje zo!