fleurnaarafrika.reismee.nl

Kort maar krachtig, weekendje Oudtshoorn met pap en mam en 10 springende walvissen!

En ook deze week is voorbij gevlogen! Omdat mijn ouders deze week kwamen, hadden we opnieuw maar drie dagen stage. Donderdag hadden we gelukkig vrij gekregen. Dit was de laatste week voordat hier de voorjaarsvakantie begint. Omdat de tentamens net afgelopen zijn, besluiten veel leerlingen om maar niet naar school te komen. Het was zelfs zo erg dat er woensdag maar 40 leerlingen waren van de 600 die er normaal horen te zijn. Dat betekent dat er zo’n 560 leerlingen aan het spijbelen waren… Absurd. Maargoed, opzich hebben we wel wat dingen kunnen doen, maar we kunnen niet wachten tot het weer ‘normaal’ wordt op school. Naja ‘normaal’ voor hier dan. Normaal zal het hier niet snel zijn. Maandagmiddag hadden we met alle studenten uit Genadendal ‘The Amazing Race’. Lizelle had dit georganiseerd. We moesten in drie groepjes met de auto crossen door Genadendal en Greyton en daarbij verschillende vragen beantwoorden. (We moesten natuurlijk wel verantwoord crossen, want hier loopt alles los op straat incl mensen. Op de stoep lopen kennen ze hier niet.) Ons team, The Minions, ging vol goeie moed rennend naar de eerste plekken waar we vragen moesten beantwoorden. Vervolgens door met de auto naar de volgende plek en daar weer lief lachen en snel het antwoord van de vragen achterhalen. Binnen een uur waren we terug en waren we als tweede binnen. Spannend, want wie had de meeste vragen goed en dus de meeste punten? Dit zouden we de volgende dag horen bij 1854. Ons vaste tentje waar we vaak uiteten gaan. Lizelle moest er namelijk even goed naar kijken en besloot de uitslag nog even uit te stellen. Dinsdag werden de winnaars bekend gemaakt en dat waren wij haha. Woehoeee. Heerlijke chocola en wijn als prijs, daar zeggen wij geen nee tegen! Jummie. Niet voor niets door het hele dorp heen gerend haha. Woensdag hadden we nog een ochtendje stage en ’s middags kwamen mijn ouders op bezoek! Gezellig! We waren heel fanatiek om 1 uur ons huis gaan schoonmaken want ze zouden er tussen 2 en 4 zijn. Half vijf kwam er een rood autootje aanrijden haha. Maar de hele middag wachten was het zeker waard. Heel leuk om ze weer te zien en gelijk maar een korte rondleiding door Genadendal gegeven. Het was helaas de hele dag enorm slecht weer dus het was niet heel gezellig in het dorp. ’s Avonds gingen we lekker uiteten en hadden we bedacht om bij hun in Greyton te slapen. Ze hadden een heel gezellig huisje en twee bedden extra. Na het eten nog wat spullen opgehaald in Genadendal en toen op weg naar onze slaapplek.De volgende ochtend op weg naar Oudtshoorn. Ons weekendje kon beginnen!We namen de mooie route door de bergen en hebben nog nooit zoveel bobbejanen(bavianen) gezien op de weg! Na een lange rit waren we ’s avonds in Oudtshoorn en wisten we niet wat ons overkwam.. Wat een superluxe lodge! Dit had Adriaan voor ons geregeld! (Adriaan is al jaren een goeie vriend van mijn vader.) Mijn ouders hadden de eerste paar dagen met hem meegereisd en hij had er ook voor gezorgd dat wij nu een lekker weekend met z’n allen konden genieten, super! Overal bloemetjes op de bedden, in de wc, op de handdoeken. We konden ons prima vermaken zo de aankomende dagen! En jaaa, we hadden ook een bad! Heerlijk. ’s Avonds lekker struisvogel gegeten en na een warm bad onze goddelijke bedden ingedoken. De volgende ochtend stond een safari gepland. En we hadden geluk! Het was een klein park met weinig dieren, maar de meeste dieren die ze hadden hebben we toch mooi even gespot! ’s Middags een kleine pauze in Oudtshoorn zelf en vervolgens door naar een struisvogelfarm. Oudtshoorn is namelijk de struisvogelstad van Zuid-Afrika. Daar hebben we een leuke rondleiding gehad en struisvogels gevoerd en een baby’tje vastgehouden, cuteee. ’s Avonds weer heerlijk gegeten en toen was het zaterdag helaas alweer tijd om terug te rijden. Onderweg nog wel even twee olifanten gespot langs de weg! Wat die daar deden, weet niemand, maar het waren echt olifanten haha. ’s Middags in Genadendal nog even een rondje gelopen, nu met mooi weer, en daarna nog een laatste bakje thee voordat mam en pap weer door moesten naar het vliegveld. Vanochtend waren ze geland, helaas op Maastricht vanwege de dichte mist, maar een paar uur later konden ze toch door naar Schiphol dus nu zijn ze weer thuis! Die paar dagen zijn voorbij gevlogen! Kort maar krachtig zullen we maar zeggen! Nu mogen ze weer aftellen tot januari, sorry! Wij zijn vandaag nog even naar Hermanus geweest want het was hier Whale-festival. En ja hoor, volgens mij wisten de walvissen dat, want we hebben er nog nooit zoveel gezien! Overal waar je keek zag je walvissen. We hebben zelfs 10 springende walvissen gezien! Heel bijzonder! Goed ons weekend afgesloten zeg ik zo. Hier is het nu voorjaarsvakantie, dus morgen geen stage, maar een Kinderprogram om de kinderen van de straat te houden! Ben benieuwd!