fleurnaarafrika.reismee.nl

School dicht door regen, vogelstruis eten, surfen & sandboarden en zustertje spelen..

Hoi lieve mensen in Nederland!

Deze week was weer vol met leuke, gekke en bijzondere dingen! Terwijl ik dit reisverslag aan het schrijven ben, rennen de paarden door onze tuin. Ondertussen zijn we er aan gewend en schrikken we niet meer als we een koe horen loeien of een paard horen hinniken naast ons raam. De week begon leuk, het was namelijk echt noodweer. Het had de hele nacht al geregend en ’s morgens ging het vrolijk door. Wij als echte Nederlanders trotseerden de regen en gingen door de plassen en modderstromen naar onze wekelijkse bijeenkomst bij Child Welfare. Daar aangekomen waren we natuurlijk tot onze onderbroeken doorweekt.. Toen we daarna door naar school gingen om te werken, kwamen we tot onze verbazing veel leerlingen op straat tegen. Dat is gek, er spijbelen wel vaak leerlingen, maar zoveel te gelijk? Het bleek geen spijbelen te zijn.. De school stuurde al zijn leerlingen weer naar huis, omdat het zo hard regende. Bijna iedereen was zeiknat en dat vonden ze niet kunnen. Zo zou iedereen ziek worden. Ze mochten dus naar huis om droge kleren aan te trekken. De rest van de dag waren ze vrij. Wauw, vol verbazing stonden wij te kijken.. Wij mochten ook weer gaan.. Zo gek, als we deze regel in Nederland hadden gehad, had ik een hoop vrije dagen gehad op de middelbare school! De volgende dag regende het nog steeds, gelukkig waren de leerlingen nu wel gewoon op school en konden we lekker aan de slag. Vera en ik hebben allebei weer een drietal gesprekken gevoerd met leerlingen en er komen steeds nieuwe bij. Het blijft wel altijd weer de vraag hoeveel we er spreken op een dag, want soms is toevallig iedereen aan het spijbelen. Maandag hadden we dus al een soort van vrije dag gehad, maar woensdag was er natuurlijk weer iets aan de hand. Er was geen internet in het dorp. Superstom, want dan kom je erachter hoevaak je eigenlijk op het internet zit. Wij konden op school niets doen, dus besloten maar weer om naar huis te gaan(toen wisten we nog niet dat we thuis ook geen internet zouden hebben…) Eenmaal thuis zijn we dus maar gaan luieren op bed, ook nog eens lekker warm! Donderdag was alweer onze laatste stagedag van deze week. De zon scheen al toen we wakker werden dus we gingen enthousiast naar school. Na alweer een korte dag hebben we ’s middags heeerlijk in de zon gezeten en werden we eindelijk weer een beetje warm na deze koude week. Gelukkig bleef het mooi weer tot zondag en hadden we superveel geluk met de zon! Vrijdagmiddag gingen we namelijk surfen! De vier andere meiden gingen op surfles en Jurio en ik hadden alleen een pak en plank gehuurd. Wauw, wat was dat leuk. Voor mij was het alweer een jaar geleden, maar het ging nog best goed! Ik heb nu meer op de plank kunnen staan dan vorig jaar in een hele week, haha. Klein geluksmomentje, toen ik op een grote golf surfte zwommen de vissen gewoon onder mij door! Zo vet! Na zo’n twee uur voelde ik mijn voeten niet meer van de kou en was gelukkig ook de tijd voorbij. Maaar dit was zeker voor herhaling vatbaar! ’s Avonds bij een superleuk Afrikaans restaurant geweest. Hier kon je alleen typisch Afrikaans eten krijgen. Wat ik gegeten heb, vogelstruis(Afrikaans voor struisvogel), springbok en antilope. En stiekem was dat zo lekker! De avond nog afgesloten met een cocktail en toen snel naar bed voor ons volgende sportieve dagje. Helaas was er weinig matras en veel lattenbodem en had niemand echt goed geslapen.. Lang leve hostels. Zaterdag hadden we sandboarden op het programma staan! Dit is snowboarden alleen dan in de duinen op zand. Ik ben er achter gekomen dat ik natuurlijk weer een natuurtalent was, ahum haha. Dus na de kleinste duin besloten Lisanne en ik om de hogere duinen lekker op onze kont naar beneden te gaan, veel leuker haha. (En een stuk minder eng, hihi.) Helaas is Vera hard gevallen en heeft ze er een hersenschudding en een hoop spierpijn aan over gehouden. We zouden ’s avonds uitgaan in Kaapstad, maar dat feestje ging even niet door. Ik ging lekker zustertje spelen en de rest heeft wel een feestje gevierd en alvast gekeken naar de leuke plekjes voor ons! Dus volgende keer zijn we gewoon weer van de partij! Na weer een korte nacht met wekken van Vera om de twee uur besloten we vanochtend lekker weer terug naar huis te gaan! Onderweg weer even boodschappen gedaan en nu lekker bijkomen en uitrusten!


Groetjeeees!

Reacties

Reacties

Lydia

Fleur! Leuk verhaal en wat maak je veel mee! Wel zielig voor Vera veel beterschap, hopelijk kunnen jullie binnenkort alsnog Kaapstad onveilig maken :) xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!