fleurnaarafrika.reismee.nl

De introductie zit erop!

Hallo lieve mensen, daar ben ik weer!

De introductie zit erop! Een hele drukke week met heel veel activiteiten. Zo begonnen wedinsdag met wat algemene informatie over Zuid-Afrika om vervolgenswoensdag met lokale studenten eens te kijken naar hoe ons beeld over Zuid-Afrika is en wat de realiteit is. Donderdag gingen we naar het District Six Museum. Dit museum vertelt de geschiedenis van het District in Kaapstad. Het jaartal heb ik niet onthouden, maar de donkere mensen werden toen gedwongen om uit Kaapstad te vertrekken en 50 km verderop te gaan wonen.Daarna hebben de blanken al hun huizen vernietigd. Een schande.. Na het museum nog wat rondgereden door Kaapstad, onder andere langs Bokaap, Signal Hill en Seapoint, om de dag vervolgens af te sluiten met een braai (een Afrikaanse bbq) in een Township. Vrijdag gingen we met een reisgids van hier ook touren langs de kust, wat een mooie plekken hebben ze hier zeg! 's Avonds waren we uitgenodigd voor de CD-release van de zus van Paddy. (Paddy is de begeleider van de studenten uit het andere dorp.) Supervet, want dit was in een Jazzclub in Kaapstad. De dresscode was smart-casual... Moeilijk, wat verstaan de Afrikanen daar onder? Het kostte ons 3 dagen en alle schoenenwinkels van Grabouw en Caledon, maar toen was iedereen eindelijk geslaagd. High-heels, ballerina's en sleehakken. Die dresscode zit wel goed. Eenmaal binnen keken we onze ogen uit, supergaaf om mee te maken. We waren de enige blanken en werden al snel herkend als de 'Dutch Students'. Het feestje was om 3 uur 's nachts pas afgelopen. Omdat het naar Genadendal nog zo'n 2 uur rijden is van Kaapstad bleven we slapen in Grabouw. De volgende ochtend heeeerlijk lang uitgeslapen.Zaterdag stonden de pinguïns op het programma. Het weer was niet heel goed, maar we zijn toch op pad gegaan. En het was het waard, hoe cool dat er gewoon op een strandje ergens een kolonie pinguïns leeft. Het waren er echt honderden en je kon heel dichtbij komen. Overal hadden ze nestjes met kleintjes of waren de mannetjes aan het vechten over wie er nu de baas is. Op de terugweg, dit was ook zo'n 1,5 uur rijden (naar Grabouw, wij moesten daarna nog een uur naar Genadendal), nog even gestopt in Kalk Bay om een hapje te eten. Met een gevulde maag kon de terugreis echt beginnen. Ik was aan de beurt om te rijden. Natuurlijk begint het keihard te regenen en stroomt de regen van de berg af, wat een water! Toen we in de bergen reden, was opeens mijn zicht weg. Ik schrok me dood. Wat bleek, we reden in een wolk. Met onze alarmlichten aan (dit doen ze hier altijd als het zicht minder wordt, omdat diealarmlichten de enige zijn die je nog kan zien van de hele auto) en met 10km/h reden we door de wolk die gelukkig niet heel groot was, haha. We zijn weer veilig thuisgekomen hoor!

Vandaag hebben we weer een chilldagje. We gaan ons een beetje inlezen en voorbereiden op onze stage. Vanmiddag is er nog een kinderfeestje in de kerk hier in Genadendal, daar gaan we ook nog evennaartoe!Morgen hebben we met alle studenten nog een rondleiding langs alle projecten en dinsdag begint onze oriëntatie op onze stage. De Emil Weder High School hier in Genadendal. Gelukkig op loopstand, zo'n 5 min, want we moeten er elke dag rond half 8,8 uur zijn!

Liefsss

p.s Ik zet mijn foto's op facebook. Hier werkt het niet zo goed..