fleurnaarafrika.reismee.nl

De eerste paar dagen in Zuid-Afrika

Hoi lieve mensen!

We hebben er nu drie dagen opzitten, maar al zoveel gedaan dat het voelt als een week. De eerste twee dagen hebben we doorgebracht in een hostel in Kaapstad zelf, waar we woensdag veilig geland zijn. We hebben een prima vlucht gehad.We hebben hier twee dagen heerlijk genoten en lekkerrustig aan gedaan om bij te komen van de reis.De ontzettend lieve en gastvrije mensenzijn top en het sfeertje is echt heerlijk. De eerste dag rustig bijgekomen op het strand samen met een Zuid-Afrikaans meisje, Blessing, die bij ons op de kamer sliep. Heel fijn, zij kon ons precies vertellen wat en hoe nou handig was met de taxi's in en uit Kaapstad. Een taxi voor een half uurtje kost hier zo'n6 rand, wat gelijk is aan minder dan 50 cent. Niet verkeerd!

Tweede dag zijn we naar het V&A Waterfront geweest. De haven van Kaapstad. Hier hebben we gelijk maar een kleine boatcruise gepakt die voor de kust vaarde. Hier hadden we een perfectuitzicht over de tafelberg en het stadin.Ook hier was een hele gezellige sfeer en iedereen is blij en behulpzaam. 's Avonds hebben we Jurrio opgehaald van het vliegveld en zijn we met z'n allen vertrokken naar Genadendal. Eindelijk ons huisje in waar we aankomende tijd zullen verblijven. Het huisje is prima en van alle gemakken voorzien. Een beetje primitief, maar dat is oke! Het is hier alleen héél héel koud. We slapen met twee dekens, waarvan 1 een fleecedeken is en met lange broeken en truien. Echt winter dus.Volgende week wordt het nog erger enwordt het ongeveer 12 graden overdag.Overdag is het nu prima in een trui of tshirtje uit te houden, maar zodra de zon om zes uur ondergaat is het gewoon koud.

Vandaag moesten we vroegop om onze auto's te gaan halen in Kaapstad. Spannend, ze rijden hier namelijk links en je stuur zit rechts! Ik ging als eerst vanuit Kaapstad terug, na 5 minuten voelde het al normaal en ging het prima. Alleen de rotondes blijven schrikken haha. Ohja, Kaapstad is zo'n 2 uur rijden vanaf Genadendal, best een stukje.. Vanmiddag nog even bij een rugbywedstrijd gekeken, dat is hier ongeveer zo populair als voetbal in Nederland. Het hele dorp was uitgelopen naar het rugbyveld en het was een soort open cinema. Iedereen in zijn auto, rondom het veld. Nadat Genadendal, ons dorp, gewonnen had zijn we met de groep studenten uit Genadendal en Lizelle(onze afrikaanse begeleider) naar Greyton gereden om met z'n allen uit eten te gaan! Ook moesten we even ons stroom-amount opwaarderen, zo gek, je koopt een soort tegoed net zoals je vroeger beltegoed kocht en het opwaardeerde.

Morgen gaan we weer naar Kaapstad, het is dan namelijk Women's day! Maandag is ook nog een nationale feestdag dus dan hebben we ook nog een dagje vrij. Dinsdag begint de introductie en zullen we voorbereid worden op onze stage.

Hanneke

Klinkt erg goed allemaal Fleur! Veel plezier vandaag!! XX mam

Lydia

Jaaaa fijn dat jullie veilig aangekomen zijn :) en veel plezier!!!

Evelien

Heel veel plezier .Lekker genieten Evelien

Jelle

Reactie

Jelle

Wat liefs

T. riek

Ik heb genoten van je verslag. Wat hebben jullie al veel gedaan. Heel veel plezier en succes volgende week

Je tante

Wat fijn om je verslagen te lezen. We kijken uit naar het volgende bericht.
Succes morgen.